داروی پیری زودرس

اولین دارو برای درمان یک اختلال ژنتیکی نادر که رشد کودکان را متوقف کرده و باعث پیر شدن سریع آنها می شود ، توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده است.

کودکان مبتلا به این اختلال ژنتیکی معمولاً در اوایل نوجوانی به دلیل بیماری قلبی می میرند ، اما آزمایش های اخیر نشان داده است که کودکانی که زوکینوی می خورند به طور متوسط ​​2.5 سال بیشتر عمر می کنند. .

 

جان توکت ، 15 ساله ، با اختلال ژنتیکی Progeria. میشیگان 2003 – حق چاپ عکس AP

سازمان غذا و داروی آمریکا بر اساس نتایج این آزمایشات ، تأثیر کپسول کدو سبز را در درمان پروژریا یا پیری زودرس تأیید کرده است.

تحقیقات در مورد درمان این بیماری نادر در درجه اول توسط بنیاد تحقیقاتی Progeria در ماساچوست و با همکاری Eiger BioPharmaceuticals انجام شده است.

دکتر لسلی گوردون ، مدیر بنیاد تحقیقات Progeria ، پس از تأیید کدو سبز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، گفت: “این فقط اولین قدم ما است و ما قطعاً درمان های بهتر و بیشتری را برای این بیماری پیدا خواهیم کرد.”

آقای گوردون ، متخصص اطفال ، بنیاد را در سال 1999 با خواهر و همسرش تاسیس کرد. پسر آنها سام که دارای این اختلال ژنتیکی بود در سال 2014 در 17 سالگی درگذشت.

در حال حاضر حدود 400 کودک با پیری زودرس در سراسر جهان زندگی می کنند که 20 نفر از آنها در ایالات متحده زندگی می کنند. این اختلال ژنتیکی با علائمی مانند توقف رشد ، سفتی مفصل ، ریزش مو و پیری پوست ظاهر می شود. کودکان مبتلا به این بیماری دچار سکته مغزی و بیماری عروق کرونر می شوند و در میانگین سنی 14.5 سال می میرند.

این اختلال ژنتیکی ارثی نیست بلکه در اثر یک جهش ژنتیکی ایجاد می شود که باعث تجمع مضر در یک سلول پروتئینی به نام پروگرین می شود. کدو سبز از تجمع این پروتئین جلوگیری می کند.

اقدام FDA بر اساس نتایج دو آزمایش 62 کودک آلوده در سراسر جهان انجام شده است که به طور متوسط ​​2.5 سال بیشتر از 81 کودک که این دارو را مصرف نکرده بودند ، زندگی می کردند.

شایع ترین عوارض جانبی کدو سبز ، استفراغ ، اسهال ، حالت تهوع ، درد شکم و خستگی است.

درباره ی Btjyy92564708

مطلب پیشنهادی

افزایش سرعت اینترنت

توماس کوونز ، استاد گروه سیستم های رایانه ای و مهندسی دانشگاه کارلتون که متخصص …